Gode sakser!

Godt hjelpemiddel for å få en flott syglede!
                                                          



 Ingen ting er som gode sakser. Her er mine tre favoritter. Den store sorte er fra KAI, dette er en skreddersaks som er tung, men helt magisk i klippe med. Denne saksen vet jeg ikke om er i salg lengre, men det finnes mange tilsvarende sakser av samme merke. Jeg bruker den kun når jeg skal klippe i noe som jeg trenger en god saks til og jeg må ha en stødig hånd. Den er veldig stødig. Betalte ca 790 kr

Den rød er engelsk saks Merchant & Mills, den bruker jeg på silke og litt finere stoffer. Den er bred og god å klippe med. tung saks, men ikke så lange blad. Denne saksen er så fin at jeg nesten kun tar den opp ser på den i blant. Men et godt redskap. Betalte 540 kr

Den siste er en Cover saks, best ever. Helt magisk å klippe med og jeg elsker denne saksen. Den er kjøpt i Tallin på den store håndtverksbutikken der, og jeg skulle ønske alle hadde en slik saks. Den klipper alt mulig, veldig kvass, spiss. Det kan hende den er lagd til quilting, det vet jeg ikke. Men jeg jeg har en tanke om det. kostet 230 kr

Eller bruker jeg en vanlig Fiskars saks til vanlig, den har jeg tre av, og jeg har mistet min favoritt; en liten KAI saks som jeg fikk av min tante i 2011. Den er alltid savnet, den var liten og lett. Jeg har holdt masse sykurs og har sett mange forskjellige sakser. Og har tenkt ofte at at det er viktig med god saks. Det blir så mye mer morsomt når en har godt utstyr!

Alle mine sakser har jeg betalt svært billig, jeg har hatt flaks. Men de koster nok det dobbelte om man skal kjøpe dem i Norge. Så det lønner seg å følger med når man er ute å reiser, eller hos de som selger og skal få inn nye modeller.


Kommentarer

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg